jakie firmy fsc
Styczeń 4, 2016 FSC Brak komentarzy

Co dwa lata, organizacja FSC przeprowadza ogólnoświatową ankietę (FSC Global Marketing Survey) pośród certyfikowanych przedsiębiorstw, na podstawie której określa swoje przyszłe kierunki rozwoju. Ostatnia ankieta, przeprowadzona wśród 3.567 posiadaczy certyfikatów z 95 krajów na całym świecie, pozwoliła między innymi określić, co najczęściej motywuje właścicieli przedsiębiorstw do wdrożenia i certyfikowania systemu FSC.

Odpowiedzi respondentów jednoznacznie wskazują na to, że to głównie zapotrzebowanie rynku na certyfikowane materiały stanowi najważniejszy powód do wdrożenia i utrzymania systemu FSC. Większość ankietowanych przyznała, że decyzja o wdrożeniu systemu FSC była spowodowana zapotrzebowaniem ze strony klientów na certyfikowane materiały. Z badania wynika również, że dla prawie połowy ankietowanych przedsiębiorców utrzymanie certyfikatu jest ważne także z powodu możliwości poszerzenia grona klientów.

certyfikacja FSC może pomóc w uzyskaniu przewagi konkurencyjnej i możliwości zdobycia pozycji lidera w swoim sektorze – to jest po prostu dobry interes. Wielu przedsiębiorców wybiera certyfikację FSC, bo ich klienci doceniają odpowiedzialne praktyki biznesowe. Klienci są coraz lepiej poinformowani i potrafią dostrzec różnicę pomiędzy firmami które są prawdziwie zaangażowane w zrównoważoną gospodarkę, a tymi które tylko o tym mówią. Klienci chcą produktów pozyskanych w odpowiedzialny i etyczny sposób i wiedzą,
że etykieta FSC może im to zagwarantować.

Marcelle Peuckert, FSC Business Development Director

Poza przewagą konkurencyjną, przedsiębiorców motywują inne wymierne korzyści ekonomiczne wynikające z posiadania certyfikatu. Badania rynkowe przeprowadzone przez organizację WWF udowadniają, że przedsiębiorstwa na całym świecie zarobiły średnio 1,80$ więcej za każdy metr sześcienny certyfikowanego drewna. Sami właściciele firm przyznają, że certyfikat FSC pozwala im na nieograniczony dostęp do atrakcyjnych rynków w całej Europie, a ponad 80% ankietowanych potwierdziło, że etykieta FSC na produktach zwiększa ich wartość. Wynika to z faktu, że niektórzy nabywcy są gotowi zapłacić więcej za drewno pochodzące ze sprawdzonych źródeł.

korzyści z fsc

Z badań FSC Global Marketing Survey wynika również, że certyfikat FSC jest ważny także ze względu na zaangażowanie w zrównoważoną gospodarkę i kwestie społeczne. Dla prawie 40% respondentów, certyfikat FSC jest istotną częścią strategii zrównoważonego rozwoju firmy, zaś aż 84,9% badanych podaje,
że FSC pomaga firmom w potwierdzić ich odpowiedzialność społeczną.

Warto zauważyć, że poza powodami najczęściej wymienianymi przez badanych, certyfikacja FSC może przynieść także inne korzyści. Jedną z nich jest na przykład możliwość wykorzystania etykiet FSC.
Jak już zostało wspomniane wcześniej, klienci zwracają coraz większą uwagę na pochodzenie towarów
i na pro-środowiskowe postawy producentów. Etykiety FSC i inne materiały reklamowe dostępne dla wszystkich certyfikowanych firm mogą znacznie ułatwić zdobywanie nowych klientów. Ponadto, wdrożenie systemu FSC może także poprawić zarządzanie firmą i polepszyć jej efektywność.

Dzięki tym wszystkim czynnikom, certyfikat FSC może stanowić niezwykle wartościowe narzędzie biznesowe dla przedsiębiorstw związanych z gospodarką leśną. To z kolei przyczynia się do wzrastającej liczby certyfikatów i zwiększonego zapotrzebowania na certyfikowane materiały i produkty.


Źródła:
1. https://ic.fsc.org/preview.fsc-global-market-survey-report-2014-low-res.a-4245.pdf
2. https://ic.fsc.org/newsroom.9.1293.htm
3. https://ic.fsc.org/market-news.332.1106.htm

Written by kdemidowski