1. APLIKACJA
Pierwszym krokiem, który należy wykonać aby rozpocząć proces certyfikacji, jest kontakt z jednostką certyfikacyjną. Przed przystąpieniem do planowania certyfikacji, jednostka musi zebrać informacje na temat organizacji przystępującej do certyfikacji. Do opracowania oferty i wyznaczenia odpowiedniego zespołu audytorów, potrzebne są przede wszystkim szczegóły działalności prowadzonej przez organizację, dane dotyczące ilości oddziałów i liczby pracowników, a także informacje na temat dostawców materiałów i podwykonawców. Wszystkie te czynniki mają bezpośredni wpływ na przebieg audytu i częściowo na koszt certyfikacji.
Informacje potrzebne do sporządzenia oferty można przekazać do naszej jednostki certyfikacyjnej drogą telefoniczną, mailową, lub poprzez wypełnienie i wysłanie Wniosku o wycenę kosztów certyfikacji.
Wniosek o wycenę kosztów znajduje się w górnym menu.
2. OFERTA I UMOWA
Na podstawie zgormadzonych informacji, jednostka przygotowuje ofertę na cały, 5-letni cykl certyfikacyjny. Oferta naszej jednostki certyfikacyjnej jest kompleksowa, obejmuje koszty związane z przeprowadzeniem audytów, dojazdem i pobytem audytorów, wydaniem certyfikatów (papierowych, elektronicznych, polsko- i anglojęzycznych). W ofercie wskazany jest również dodatkowy koszt rocznej opłaty subskrypcyjnej pobieranej przez FSC i PEFC i wysokość opłaty jaka należy ponieść w przypadku zamiaru znakowania towarów etykietami FSC.
W przypadku akceptacji oferty, do klienta przesyłana jest Umowa na certyfikacje i Umowa licencyjna FSC (jest to umowa zawierana pomiędzy klientem a Organizacją FSC). Warunkiem przystąpienia do kolejnych etapów certyfikacji jest podpisanie obu dokumentów.
3. AUDYT
Audyt certyfikacyjny przeprowadzany jest w dogodnym dla Klienta, uzgodnionym wcześniej terminie. Audyt przeprowadzany jest w siedzibie firmy Klienta. Polega przede wszystkim na przeglądzie dokumentacji i bezpośredniej obserwacji, a także na rozmowach z pracownikami. Audyt ma za zadanie dowieźć, że organizacja spełnia wszystkie kryteria określone w standardach FSC lub PEFC. Z przeprowadzonego audytu Klient otrzymuje raport, który poddawany jest weryfikacji w naszym biurze centralnym.
4. CERTYFIKACJA
Jeśli wynik weryfikacji dokumentacji dostarczonej przez Auditora jest pozytywny, Klient otrzymuje certyfikaty w formie elektronicznej i papierowej, zarówno w języku polskim jak i angielskim. Ponadto, każda certyfikowana organizacja otrzymuje znaki certyfikacji oraz możliwość generowania etykiet, służących wyróżnianiu i promowaniu wyrobów.
Od terminu audytu do czasu uzyskania certyfikatu mija kilka tygodni.
Certyfikat zostaje przyznany na okres 5 lat, jednak każda organizacja ma obowiązek przystąpienia w tym okresie do corocznych audytów nadzoru. Aby przedłużyć ważność certyfikatu na kolejne lata, należy podejść do audytu
re-certyfikacyjnego.
BMTC POLAND realizuje usługi certyfikacji FSC® we współpracy z BM TRADA.