Transfer jest przejęciem opieki nad wdrożonym systemem FSC przez jednostkę inną niż ta, która go certyfikowała. W trakcie transferu certyfikat zachowuje swoją ważność. Każda certyfikowana organizacja ma prawo do dokonania transferu certyfikatu na każdym etapie cyklu certyfikacyjnego i tym samym wyboru najkorzystniejszej dla siebie oferty.
Proces transferu certyfikatu FSC przebiegnie sprawnie, jeśli będziemy pamiętać o kilku istotnych kwestiach i postępować zgodnie z przedstawionym poniżej schematem:
Po wykonaniu powyższych kroków, otrzymają Państwo certyfikat FSC od nowej jednostki certyfikującej.
Następnie należy podejść do audytu transferującego. Jednostka certyfikująca ma 3 miesiące na przeprowadzenie auditu. W przypadku, gdy certyfikat niedługo straci swą ważność – audit transferujący, który będzie jednocześnie audytem
re-certyfikującym, musi zostać przeprowadzony na tyle wcześnie, by można było wydać pozytywną decyzję o utrzymaniu certyfikatu.
Jeśli do tej pory znakowali Państwo swe wyroby etykietami FSC – nie będzie konieczności ponownego ponoszenia opłaty za dostęp do generatora logo FSC. Będą Państwo korzystać z dotychczasowego dostępu.
W związku z transferem FSC, zmianie ulegnie Państwa numer certyfikatu - COC Code (Certificate Code – ten, który wymagany jest na fakturach). Zatrzymują Państwo poprzedni numer licencji (FSC Licence Number, który dla posiadaczy certyfikatu ma format FSC-C......) mimo, że Jednostka certyfikująca uległa zmianie.
UWAGA!
By pomyślenie przenieść certyfikat do nowej jednostki certyfikującej, należy pamiętać, że:
BMTC POLAND realizuje usługi certyfikacji FSC® we współpracy z BM TRADA.